söndag 18 september 2011

Stora Kryp

Idag har vi jagat kackerlackor! Jag, Axel och 2 av Axels rumskamrater spenderade kanske en halvtimma med att försöka jaga fram en kackerlacka som lyckats smugit sig in i lägenheten och sedan gömt sig under kylskåpet. Man har ju hört att de ska vara seglivade, men jag trodde ju inte att de skulle kunna komma oskadd undan att bli kliven på av en 90kg karl med skor på. Men det lille fanskapet rusade på som om inget hade hänt. Till slut lyckades vi stänga in den under ett glaslock till en stekpanna. Jag kan ju tillägga att alla fyra skrek lika mycket, inte bara jag! Eftersom det inte gick att stampa ihjäl den så fick vi gå och hämta värden som sprutade nån gas på den så den blev lugn och sen spolade han ner den i toan! Jag är så glad just nu att jag inte är kille och bor på bottenvåningen (Killarna bor på bottenvåningarna medan tjejerna på övervåningarna). Där vi bor kommer det inga kackerlackor.
Intressant fakta jag fick höra idag: Kackerlackorna i japan flyger!!

På tal om kusar, kan jag ju också tillägga att myggen här i Japan är ena riktiga ninjor. För det första kan man inte höra dem. Jag hade en massa kring och på mig utan att märka någonting alls. Det känns heller ingenting när de sticker. Dessutom är de svarta med vita ränder!!

Men nu ska jag lägga mig och plugga lite av de 70 grammatikstyckena som jag borde kunna för en av mina lektioner.

God natt!

2 kommentarer:

  1. Tur att ni inte stampade ihjäl den!
    För då skulle fler kackerlackor kommit för att hämta sin stupade kamrat :O

    SvaraRadera